«Κουαρτέτο» του Χάινερ Μύλλερ στο Από Μηχανής Θέατρο

Συναντήσεις με το Μακρυγιάννη: Γιάννης Μαρκόπουλος


H εκδήλωση 
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ 
με τον ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟ 
μετατίθεται για την  Τετάρτη 22 Νοεμβρίου στις 7.00 μ.μ. 
μετά την παράσταση 
"Στρατηγού Μακρυγιάννη Απομνημονεύματα"


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Το "Από Μηχανής Θέατρο" φιλοξενεί την παράσταση του Θανάση Σαράντου «Στρατηγού Μακρυγιάννη Απομνημονεύματα» για 10 μόνο παραστάσεις από την Τετάρτη 1 Νοεμβρίου έως και 17 Ιανουαρίου 2018 και κάθε Τετάρτη στις 18.00.
Ο συγκλονιστικός λόγος του Στρατηγού Μακρυγιάννη παρουσιάζεται σε θεατρική μορφή, με συνοδεία νέυ, ταμπουρά και λαούτου ζωντανά επί σκηνής από την Σύλβια Κουτρούλη.
Προπώληση εισιτηρίων από 8 ευρώ στη VIVA:https://goo.gl/EbPhZa

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ:
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ (Β’ κύκλος)
Στο τέλος της παράστασης, ένας διαφορετικός καλεσμένος από τον χώρο της πολιτικής, της επιστήμης, των γραμμάτων, της τέχνης, θα συζητά με τους συντελεστές και το κοινό για το έργο του Στρατηγού Μακρυγιάννη και τη σημασία των «Απομνημονευμάτων» σήμερα.
Κατά τον προηγούμενο κύκλο παραστάσεων έχουν ήδη συναντηθεί με το κοινό της παράστασης «Απομνημονεύματα» ο ακαδημαϊκός κ. Μανόλης Κορρές, η πρώην Πρόεδρος της Βουλής κα Ζωή Κωνσταντοπούλου και ο ηθοποιός κ. Ηλίας Λογοθέτης.
Επόμενος καλεσμένος των Συναντήσεων με τον Μακρυγιάννη ο συνθέτης ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ
(22 Νοεμβρίου μετά την παράσταση των 6 μ. μ.)

Σκηνοθεσία – Θεατρική προσαρμογή – Ερμηνεία - Φωτισμοί: Θανάσης Σαράντος
Μουσική επιμέλεια-συνοδεία επί σκηνής: Σύλβια Κουτρούλη (παίζει Νέυ, ταμπουρά και πολίτικο λαούτο)
Θέατρο «AΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ», Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο (μετρό Μεταξουργείο),
Τηλ. κρατήσεων: 210-5232.097


Γιάννης Μαρκόπουλος
Με την είσοδο της δεκαετίας του 70, ο Γιάννης Μαρκόπουλος υλοποιεί το μουσικό του όραμα, καταθέτοντας μουσικά έργα που αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο του σύγχρονου νεοελληνικού πολιτισμού. Αναζητώντας φιλοσοφικά την βαθύτερη ενότητα του ανθρώπου με το φυσικό και κοινωνικό του περιβάλλον, συνθέτει μουσικά έργα που ήρθαν και επιβλήθηκαν ως νέα πρόταση μέσα στο σύνολο της ελληνικής μουσικής και δημιούργησαν μια νέα κίνηση για την τέχνη και τη χρησιμότητά της.
Μουσικά έργα με ενότητα της αισθητικής και της φιλοσοφικής άποψης του συνθέτη ως προς τις θεμελιακές αρχές τους, με το καθένα όμως από αυτά να είναι διαφορετικό.
Επιλέγοντας νέους μουσικούς και τραγουδιστές προερχόμενοι τόσο από την πόλη όσο και την επαρχία και ιδρύοντας ένα νέο και ιδιόμορφο ορχηστικό σχήμα που μετέπειτα ονομάζει Παλίντονος Αρμονία με συμφωνικά και ελληνικά όργανα, καθιερώνει με τις συνθέσεις του, την ουσία της μουσικής συμβίωσης και τους συσχετισμούς έκφρασης μεταξύ συμφωνικών και τοπικών οργάνων, μέσω του μελωδικού και ρυθμικού του ορίζοντα, των αρμονικών δομών και των ηχοχρωμάτων της διάφανης ενορχήστρωσής που χαρακτηρίζουν το προσωπικό του ύφος.
Ο Μαρκόπουλος όταν πυροδότησε την περίφημη "επιστροφή στις ρίζες ", με το κάθε τι που έκανε από τότε και συνεχίζει να κάνει σήμερα, είναι σα να λέει ότι η επιστροφή αυτή δεν γίνεται μόνο από ένα δρόμο. Όπως η γη γυρίζει συνεχώς και δεν μπορεί κανείς να ορίσει που είναι το τέλος και που η αρχή της, έτσι και η επιστροφή δεν σημαίνει παρελθόν όπως διάφοροι την παρερμηνεύουν, αλλά μέλλον…. Και δικαιώνεται καθημερινά καθώς το κίνημα αυτό απλώνεται παγκόσμια μαζί με τη μουσική του.
Τα προγενέστερα μουσικά του έργα : "Χρονικό", " Ιθαγένεια" , "Θητεία", "Ο Στράτης Θαλασσινός ανάμεσα στους Αγάπανθους" , "Θησέας", "Ήλιος ο πρώτος", "Τα τραγούδια του νέου πατέρα", "Μετανάστες" , "Θεσσαλικός κύκλος" , "Οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι", "Οροπέδιο" , το διεθνές "Who pays the Ferryman", και με μία μόνο ακρόαση τους σήμερα έρχεται κάθε φορά να προστεθεί μια νέα αποκάλυψη. Ενώ με την δημιουργία των άλλων έργων του συνθέτη στα επόμενα χρόνια όπως οι κύκλοι "Σεργιάνι στον κόσμο", "Ορίζοντες", "Ντενεκεδούπολη", "Φίλοι που φεύγουν" αλλά και τα σύνθετα έργα "Κονσέρτο- ραψωδία για λύρα και ορχήστρα", "Σειρήνες", "Ο Ταχύτατος Λούης", "Το Τραγούδι του Αχιλλέα", "Η συμφωνία της Ίασης," "Ο Νόμος της Θαλπωρής", οι "24 Πυρρίχιοι συμφωνικοί Xοροί", το κονσέρτο για πιάνο "Shapes in Motion" (Σχήματα σε κίνηση), και πρόσφατα το "Εντεύθεν" η σφαίρα της αποκάλυψης διευρύνεται συνεχώς.
Στη δεκαετία του '90 και του 2000 ο συνθέτης δημιούργησε σειρά έργων, με εξέχοντες νέους σταθμούς την "Λειτουργία του Ορφέα", την "Ανα-γέννηση Κρήτη ανάμεσα σε Βενετιά και Πόλη" και την όπερα "Ερωτόκριτος και Αρετή", που εκδόθηκαν διεθνώς και αγκαλιάστηκαν από το κοινό όσο οτιδήποτε άλλο σημαντικό είχε κάνει μέχρι τότε.

Αποσπάσματα από κείμενα για το έργο του συνθέτη, του συγγραφέα, μουσικογράφου και δημοσιογράφου Γιώργου Νοταρά